Hezbollah Blasts Twitter’s ‘Politicized’ Closure of Its Accounts

Hezbollah- Twitter
Hezbollah says the Twitter has given in to political pressure by suspending its TV channel accounts.

The Lebanese resistance movement Hezbollah has slammed the US-based social media website Twitter for its decision to suspend pages related to the group, saying it came under political pressure.

Hezbollah’s TV channel Al Manar said on Saturday that most of its Twitter accounts had been made unavailable.

It accused the Twitter of giving in to “political pressures”, an apparent suggestion that the decision by the US-based social media platform had been influenced by the policies of the government in Washington.

The US government has blacklisted Hezbollah, a popular group in Lebanon with huge political influence, while government officials and lawmakers in Washington have consistently pressured others to cut or restrict their relations with the group despite the fact that it is represented in the Lebanese government and parliament.

Twitter’s decision to suspend accounts run by Al Manar came after a series of protests across Lebanon which led to the resignation of the cabinet led by Prime Minister Sa’ad Hariri.

PressTV-‘US intervention root cause of crisis in Lebanon’

It also comes amid a rise in the popularity of Hezbollah in Lebanon and in other countries in the Middle East, especially after the group managed to successfully help the government in neighboring Syria to win a years-long battle against terrorists.

A Twitter spokesman told the AFP news agency that the social media platform could not allow illegal groups to operate on its website.

However, the same news agency said specific television shows with Twitter names of Al Manar were still available on the platform on Saturday.

The suspension of Al Manar’s accounts on Twitter comes as the website and other US-based social media organizations with vast global audience have repeatedly claimed that they are not influenced by the policies and decisions of the US government.

Reports and views published in the Media Wire section have been retrieved from other news agencies and websites, and do not necessarily reflect the opinion of the Iran Front Page (IFP) news website. The IFP may change the headlines of the reports in a bid to make them compatible with its own style of covering Iran News, and does not make any changes to the content. The source and URL of all reports and news stories are mentioned at the bottom of each article.


Please enter your comment!
Please enter your name here